Mannenkoor Tehillim zingt voor kinderhulp in Moldavië

RIDDERKERK - Zaterdag 3 november houdt Stichting Draagt Elkanders Lasten een zangavond in de Wilhelminakerk, Bourgondischelaan 1, te Slikkerveer. Aanvang: 19.30 uur. Medewerking wordt verleend door Mannenkoor Tehillim uit Dordrecht onder leiding van Lennert Knops met aan het orgel Jan Peter Teeuw. Daarnaast wordt een bijdrage geleverd door Jeugdkoor Hosanna eveneens uit Dordrecht onder leiding van Ellen van Zandwijk en aan het orgel Laurence Fierens.

De leiding van deze avond berust bij Dhr. A. Teeuw. De opbrengst is bestemd voor kinderopvang in Moldavië, een project waar Draagt Elkanders Lasten, in samenwerking met de Stichting Pentru Tine in Roemenie, onlangs mee is gestart. In Moldavië, het armste land van de EU, zijn vele kinderen waarvoor de ouders de zorg niet op zich kunnen nemen vanwege de armoede. Veel kinderen dreigen daardoor in het circuit van de mensenhandel terecht te komen. Door opvang van de kinderen kan dat worden voorkomen. Daarom is in september gestart met een naschoolse opvang. De kinderen worden hier na schooltijd opgevangen en krijgen een maaltijd, doen spelletjes en krijgen begeleiding bij hun huiswerk. Ze komen in aanraking met positieve normen en waarden waardoor wordt voorkomen dat ze in het criminele circuit terechtkomen. De stichting heeft positieve ervaringen met deze vorm van hulp in Roemenië.