Burgemeester Attema maakte zondag bekend dat de peuter het heeft overleefd

Vader gooit kind van galerij

Het kindje dat zaterdagavond in Ridderkerk van de eerste verdieping is gegooid lijkt zijn val te overleven. Zij toestand is beter dan zaterdag na zijn val verwacht werd. Dat heeft burgemeester Attema in de loop van zondag bekend kunnen maken.
Zaterdagavond was Ridderkerk plots landelijk nieuws door een Twitterbericht van de politie dat er een jongetje van een jaar oud over het balkon was gegooid. De hulpdiensten werden hiervoor zaterdagavond even voor half zeven gealarmeerd. Politie en een Mobiel Medisch Team (MMT) waren snel ter plaatse bij een flat aan de Fresiastraat. Bewoners die op het gegil naar buiten kwamen zagen een man op straat rennen en een vrouw schreeuwen aan de voet van de flat. Het kind zou kort na zijn val nog even gehuild hebben. Daarna werd het angstwekkend stil. Vier ambulancebroeders waren minutenlang bezig met stabiliseren. Ook de traumahelikopter was opgeroepen, maar de jongen kon in kritieke toestand met een ambulance naar het ziekenhuis worden gebracht. Massaal uitgelopen wijkbewoners werden achter politielinten op afstand gehouden. Vrij direct na het gebeuren werd een 41-jarige man op straat gearresteerd. Het bleek de vader die verdacht wordt van deze wandaad. Er zou een ruzie in de echtelijke woning aan vooraf zijn gegaan. Door de recherche is sporenonderzoek gedaan op de galerij en op straat. Het betreffende gezin zou niet bekend zijn bij instanties op gebied van jeugdzorg.