In actie tijdens NLdoet

RIDDERKERK - Op 15 en 16 maart kan men mee doen met NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Men maakt kennis met vrijwilligerswerk en helpt een stichting, vereniging of zorginstelling een klus te klaren. De organisaties maken er een gezellige dag van. Ook in Ridderkerk grijpen een aantal organisaties NLdoet aan om tuin en terrein op te knappen of iets leuks voor de bewoners te doen. Op een laagdrempelige manier kunnen de deelnemers zo kennis maken met de organisatie en vrijwilligerswerk, want nieuwe vrijwilligers zijn altijd van harte welkom.

Klussers en mensen met groene vingers kunnen op vrijdag 15 maart terecht bij Aafje Reijerheem om de balkons van de bewoners op te fleuren, op zaterdag 16 maart bij Natuurbeheer Waalbos voor het maaien en zaaien van bijen- en vlindertrekkende bloemen, Stichting Tulp aan de van Karnebeekweg voor plaatsen van tuinschuttingen en bij de Lokale Omroep voor het maken van zitbanken en plantenbakken. Meedoen is eenvoudig. Men kan zich aanmelden op de website www.nldoet.nl en zoeken naar de klussen in Ridderkerk.

Het Oranje Fonds organiseert NLdoet in 2019 voor de vijftiende keer. NLdoet stimuleert jong en oud om zich in te zetten voor de samenleving en zet vrijwillige inzet in de spotlights. Peter Douwes, directeur Oranje Fonds: "Verenigingen en stichtingen kunnen altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken. Maar het werven kost vaak veel tijd. NLdoet geeft organisaties de mogelijkheid op een laagdrempelige manier in contact te komen met nieuwe enthousiaste krachten. Wij vinden het prachtig om te zien dat ieder jaar zo'n 350.000 Nederlanders bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken tijdens NLdoet. Tijdens deze twee dagen maken we met z'n allen het verschil in Nederland." Voor meer informatie en advies over NLdoet in Ridderkerk kan iedereen contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440 of via vrijwilligerswerk@facetridderkerk.nl. Ook voor ander zinvol en leuk vrijwilligerswerk kan men bij hen terecht. Kijk op de vacaturebank https://vacaturebank.facetridderkerk.nl of bel voor een afspraak.