Het recreatiebad van De Fakkel (foto Sport en Welzijn)

Meer uren voor vrijzwemmen

RIDDERKERK - Met ingang van 18 maart zijn er extra uren vrijzwemmen in het recreatiebad van De Fakkel. Zo is er nu ook op maandag vrijzwemmen (15.00-17.00 uur en 19.00-22.00 uur). Op dinsdag, woensdag en donderdag begint het vrijzwemmen eerder (12.00-17.00 uur). Op de avonden en in het weekend zijn de zwemtijden onveranderd gebleven. De wijzigingen zijn doorgevoerd na een evaluatie van de nieuwe programmering, waarmee De Fakkel na de zomervakantie van 2018 startte. Het Ridderkerkse bad peilde de afgelopen periode de ervaringen en meningen van bezoekers. De uitkomsten van deze evaluatie hebben ook tot uitbreiding van het familiezwemmen geleid. De uren voor Aqua Family blijken bij veel gezinnen favoriet. Kinderen jonger dan 18 jaar mogen het zwembad dan alleen onder begeleiding van een volwassene bezoeken. Dit brengt meer rust in het bad en dat is nu ook het geval op dinsdag- en donderdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur. Een volledig overzicht van de zwemtijden is te vinden op: www.de-fakkel.nl/openingstijden.