Paasactie met poppenspel op Sint Jorisplein

RIDDERKERK - Op zaterdag 13 april is de jaarlijkse Paasactie van de gezamenlijke kerken van Ridderkerk. In en rond een tent op het Sint Jorisplein wordt van 11.00 uur tot 16.00 uur de boodschap van Pasen uitgedragen. Ook worden Echo's met het paasevangelie uitgedeeld.

Om 12.30 uur treedt het poppentheater Poppen & Meer op met de voorstelling "Je bent uitgenodigd!" Dit poppentheater voor kinderen wordt uitgevoerd door Carla Vis en haar man Eric. De voorstelling kenmerkt zich door vlot spel, humor, afwisseling in poppen en decor, muziek, geluidseffecten, belichting en een duidelijke christelijke boodschap. 's Middags om 14.00 uur treedt het jongerenkoor One Voice op o.l.v. Willemdirk van de Berg. Zij zullen een aantal delen van hun Paaspraise zingen.

Passieconcert
De dag wordt afgesloten met een Passieconcert uitgevoerd door de koren His Voice en Genesis o.l.v. Jaco Mulder in de Levensbron aan de Jan Luykenstraat 10. In dit bijzondere concert komt het Passieverhaal door prachtige muziek, zangteksten en vertellingen tot leven. Twee Amerikaanse muziekstukken "The power of the cross en "In my place" zijn speciaal voor deze uitvoeringen in het Nederlands vertaald om de luisteraar mee te nemen naar de voet van het kruis. Omstanders, zoals Petrus komen aan het woord, maar meer nog wordt het paasverhaal beschouwd vanuit het perspectief van de God, de Vader. Dit gratis concert begint om 19.30 uur. Aan het eind van het concert is er een collecte en staat de koffie klaar.