Mannen van Ridderkerk

RIDDERKERK - "Mijn naam is Willem Klootwijk, vrijwilliger bij het Trefpunt Oost (Ridderkerk), en ik ben bezig met het organiseren van een dag speciaal voor de Ridderkerkse mannen. Deze zal plaatsvinden op zaterdag 5 oktober in het Trefpunt Oost. Op 8 maart vond in de bibliotheek 'AanZet' de internationale vrouwendag plaats en ik als onschuldig mannelijk bezoeker was daar om iets te printen binnengestapt. Ik werd het 'slachtoffer' van menig doordringende vrouwelijke blik en kreten "Héé, een man!" waren niet van de lucht. Zodoende ontstond bij mij het idee: vrouwen op 8 maart aan zet in bieb 'AanZet', maak ik toch zeker van het Trefpunt een 'mannentrefpunt'. Het idee werd nog versterkt door Eveline Freling (Facet Ridderkerk), zij vertelde mij dat het 'best leuk' zou zijn als ik iets voor enkel mannen zou organiseren. Na een uur zag ik kans om te 'vluchten' en eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik het printen vergeten was, mannen kunnen nu eenmaal geen twee dingen tegelijk, over een idee nadenken en printen lukt niet."

Voor dit evenement wordt nog gezocht naar enkele organiserende talenten. Vrouwen mogen helpen met organiseren, maar zijn op de dag zelf niet welkom. Ook worden sportverenigingen uit de regio gevraagd of zij willen deelnemen aan deze dag, door bijvoorbeeld een demo van hun sport te geven. Er zijn al een aantal activiteiten bedacht, zoals accu heffen, poolen, een jamsessie, spijkerslaan en een bierproeverij (0.0% met alcoholhoudend als optie). Deze activiteiten en meer informatie kan men vinden op de website https://mannenvanridderkerk.nl/ en daar kan per e-mail een stem op uitgebracht worden. Mits realiseerbaar gaan de activiteiten met de meeste stemmen door. Mocht men zelf een idee hebben, geef dit door en dan wordt er samen gekeken of dit mogelijk is. E-mailen kan naar: info@mannenvanridderkerk.nl Mocht de dag slagen, dan kan een herhaling wellicht wat vaker ergens in Ridderkerk gehouden worden. Alle ideeën hier omtrent, maar vooral helpende handen, zijn welkom.