Kleurrijke finale van avondvierdaagse

RIDDERKERK - De Ridderkerkse avondwandelvierdaagse had donderdag een zonnige en kleurrijke afsluiting. Het thema "Een reis rond de wereld" gaf een heel internationaal beeld aan de wandelkaravaan. De finish en finale waren op het Koningsplein. Voor de laatste meters was een rode loper uitgerold en werden er gladiolen aan de wandelaars uitgedeeld. De vierdaagse had dit jaar 1810 inschrijvingen (bijna honderd meer dan verleden haar), maar er liepen de laatste avond rond de 500 mensen meer mee. De prijs voor de mooist verklede(n) werd op het podium uitgereikt aan basisschool De Fontein. De groepsprijzen, waarvoor beoordeeld werd op onder meer gedrag en zingen gedurende de vier avonden, gingen naar De Driemaster (vijf kilometer) en De Leeronderneming (10 kilometer).