Werk van Karin Touw is onderweg naar Italië

Ridderkerkse kunst in Gubbio

RIDDERKERK - Voor de Stichting Grenze(N)Loze Kunst nadert de finale van het tweejarig project "Triangle of Life". Op 27 juli start in Gubbio (Italië) de internationale tentoonstelling onder de titel "Ontmoeting tussen kunst en ambacht". De stichting biedt hiermee internationale kunstenaars een bijzonder podium. Daarbij zijn ook enkele kunstenaars uit Ridderkerk.

In totaal doen dertig kunstenaars uit zeven landen aan dit kunstevenement mee. Afgelopen week is een groot deel van de werken van de deelnemende kunstenaars voor transport meegegeven aan Bergwerff Internationaal Transport. Als sponsor van het Italiaanse evenement brengt dit transportbedrijf de voor Gubbio bestemde kunst naar hun bestemming. Deze week wordt begonnen met de opbouw van de exposities op verschillende locaties. De kunst kan in Gubbio getoond worden in de Sala Degli Arconi, Sala Dei Capitani en de bibliotheek van het Ex Convento San Pietro.

Vier jaar werk
Martin Impelmans, curator van het event, is trots op wat er nu allemaal op stapel staat. "De totstandkoming van dit event heeft al met al vier jaar gekost; plannen maken, mensen benaderen, afspraken in Nederland, Italië, fondsen werven, teleurstellingen incasseren en blijdschap delen. Met veel vasthoudendheid en liefde voor kunst en het willen delen, heeft ons gebracht waar we nu zijn" stelt hij tevreden vast.
Het grote kunstproject "Triangle of Life" werd in 2018 in Ridderkerk en de BAR-regio gestart met eveneens exposities op verschillende locaties met toen ook werken van kunstenaars uit binnen- en buitenland. In Italië start de internationale ontmoeting tussen Kunst en Ambacht op 27 juli en duurt tot en met 18 augustus 2019.

Duotentoonstelling
Van 4 augustus tot en met 1 september is er in Gubbio ook een duotentoonstelling met werk van de Ridderkerkse Karin Touw en de Italiaanse Luca Luciano. Zij exposeren op speciale uitnodiging in het "Palazzo Ducale" in Gubbio.
Voor meer informatie kan men de Facebook pagina van "Stichting Grenzenloze Kunst" volgen of die van galerie "Studio ImSpa" en www.imspa.com / 06 5342 1596.