Pieten maken zich op voor hun komst naar het Winkelhart.

Pietenpret in Winkelhart

RIDDERKERK - De Sint heeft besloten op zaterdag 30 november een groot deel van zijn Pieten tussen 12.00 en 16.00 uur op herhaling te sturen in het Winkelhart van Ridderkerk. Op diverse plekken in het centrum kan men Pieten ontmoeten. Elk kind dat van een uitdaging houdt kan proberen een diploma behalen. Dak- en zaklopen, koprollen, zakjes in een schoorsteen gooien zijn hiervoor onderdelen. Verder zijn er muzikale Pieten, die samen met de kinderen Sinterklaasliedjes zingen. Een Bakkerspiet trakteert het winkelend publiek op iets lekkers. Dit doet hij vanuit een in Sinterklaas stijl gedecoreerde nostalgische broodkar, volledig gevuld met speculaas, kruidnoten en chocolade figuren. Ook wie wat ouder is kan meedoen met het Pakjes Spel. Dit spel is gebaseerd op Cornhole; dé nieuwe rage uit Amerika, waarbij men zakjes gevuld met maïs in een op een platform geplaatste schoen moet gooien.