De Voedselbank  verzorgt nu meer dan honderd pakketten voor Ridderkerkers
De Voedselbank verzorgt nu meer dan honderd pakketten voor Ridderkerkers

Voedselbank voor Ridderkerkers groeit

RIDDERKERK - Er is nog steeds veel (stille) armoede. Ook in Ridderkerk. Het aantal pakketten dat wekelijks wordt uitgegeven door de Voedselbank stijgt voor het eerst in de geschiedenis van het lokale uitgiftepunt boven de 100 pakketten.

Naast de mensen in nood weten ook meer hulpverleners de Voedselbank te vinden. De vrijwilligers van de Voedselbank zijn daar blij mee. Het betekent dat er veel gezinnen met kinderen, ouderen en alleenstaanden die het financieel moeilijk hebben geholpen kunnen worden. De Voedselbank werkt samen met de Gemeente Ridderkerk, SchuldHulpMaatje Ridderkerk, de Wijkteams en Vluchtelingenwerk. Die samenwerking heeft de bereikbaarheid sterk verhoogd. De Voedselbank is ook blij met de voortdurende aandacht die het Burgerplatform Minima Ridderkerk hiervoor heeft. Iedere woensdagmorgen, tijdens de uitgifte van de pakketten, organiseert de Voedselbank Ridderkerk samen met SchuldHulpMaatje een wekelijks inloopspreekuur (van 10.00 – 12.00 uur) in de voormalige huishoudschool aan de Koninginneweg 150. De Voedselbank is bereikbaar via 06 19010801 en www.voedselbankridderkerk.nl. Het uitgiftepunt Voedselbank Ridderkerk is een initiatief van de gezamenlijke kerken in Ridderkerk.