Marian Roth bij haar Rembrandt

Rembrandt in Burgerwissellijst

RIDDERKERK - In de Burgerwissellijst bij grandcafé Burgerzaken pronkt deze maand een Rembrandt. Het betreft niet een werk van de beroemde schilder, doch een portret dat Marian Roth van Rembrandt maakte. Zij maakte dit werk met aquarelverf, maar het oogt als een klassiek olieverfschilderijtje. De 63-jarige Ridderkerkse werd voor dit werkstuk van 20 x 20 cm geïnspireerd door een programma over Rembrandt op televisie. Ze stuurde het ook op naar het Rijksmuseum voor de expositie voor professionals en amateurs in het kader van het Rembrandtweg, maar uit de duizenden inzendingen werd ze niet uitverkoren. De hobbyschilder vindt het daarom extra leuk dat het nu toch door meer mensen gezien kan worden.