Vrijwilligers van de Kledingbank verkopen op 20 en 21 december weer speelgoed

In actie voor FoodCompany en Verjaardagstas

RIDDERKERK - Op 20 en 21 december is weer een actie voor de FoodCompany en de Verjaardagstas in het centrum van Ridderkerk. Net als vorig jaar kan men producten schenken voor gezinnen en alleenstaanden die het niet zo breed hebben. Daarnaast is verkoop van oud speelgoed, waarvan de opbrengst benut zal worden voor de aankoop van cadeaubonnen die in de Verjaardagstassen voor de oudere jeugd kan worden gestopt.

Vorig jaar leverde dit tientjesbonnen op voor honderd tieners, waarvan de ouders door de Kledingbank en FoodCompany worden geholpen. Na dit succes hoopt men dit jaar 1500 euro voor de Verjaardagstassen te verdienen. Hiervoor aangeboden wordt speelgoed uit de oude voorraad. Dit al langer dan een jaar in het magazijn liggende speelgoed wordt voor kleine prijsjes aangeboden in het voormalige Bruna-pand aan het Sint Jorisplein. De verkoop is op vrijdag 20 december van 10.00 tot 21.00 uur en zaterdag 21 december van 10.00 tot 20.00 uur.

Levensmiddelen
Gelijktijdig kan men producten schenken voor de FoodCompany. Welkom zijn langer houdbare levensmiddelen, maar ook bijvoorbeeld shampoo, tandpasta en maandverband. Bij de ingangen van Albert Heijn en Jumbo worden folders uitgedeeld met een lijstje van producten die men extra voor de FoodCompany zou kunnen kopen. Bij beide supermarkten zullen vrijwilligers klaarstaan om de waren in ontvangst te nemen. Ook kan men producten brengen naar het oude Bruna-pand. Met de kerstgedachte in het hoofd zullen ruim zestig vrijwilligers voor deze acties in touw zijn. Voor meer informatie: foodcompany-ridderkerk.nl of 06 4438 2705.