Vorig jaar was het een dolle boel op de vloer van de Rijsoordkantine

Regionaal winterfeest voor verstandelijk beperkten

RIDDERKERK - Op zaterdag 22 februari is het jaarlijkse "Winterfeest" voor verstandelijk beperkten bij vv Rijsoord. Het is de vijftiende keer dat dit regionale feest wordt georganiseerd door de Supportersvereniging en stichting Help Eens Een Handje. Ook de komende editie gebeurt dat in samenwerking met stichting AAVB en Anyam en financiële ondersteuning van het fonds Fonobori.

Vorig jaar was het feest een groot succes met zo'n 150 deelnemers. Ook nu hebben de organisatoren uitnodigingen verstuurd naar organisaties en tehuizen voor verstandelijk beperkten in Ridderkerk en omgeving. De bezoekers van het feest kunnen ook dit jaar genieten van muziek van eigen bodem met Andy Dellenoy. Daarnaast komt Marco de Hollander optreden. Het verdere programma zal in de loop van de dag bekend worden gemaakt. Burgemeester Attema zal het festijn om 11.00 uur openen. Met weer een verrassende uitdossing zal Jan Pol als presentator optreden. Ook de bezoekers mogen verkleed komen. Voor de leukst verkleden zijn er weer prijzen te winnen. Een deskundige jury (de dames van Help Eens Een Handje) zal tijdens het feest de uitdossingen beoordelen.
Alle feestgangers worden tijdens de middag getrakteerd op gratis snacks van onder meer het pannenkoekenhuis "Pannekoe", De Koning Vleeswaren, TukTuk IJs en bakkerij Van der Waal. De drankjes worden gesponsord door Help Eens Een Handje. Ook de entree is gratis.
Op diverse plaatsen zijn er de afgelopen weken posters opgehangen met de gegevens voor aanmelding. Opgeven kan individueel of via de diverse tehuizen in Ridderkerk, Barendrecht, H.I. Ambacht, enz. Aanmelding kan vial: secretariaat@vv-rijsoord.nl, info@anyam.nl of wjvanwin@xs4all.nl. Daarnaast ken men bellen: 0180-427183.