Het team van GO! Health Clubs staat voor professionele begeleiding

Trainen op maat met alle spiergroepen

RIDDERKERK - "Wij zijn niet te vergelijken met een doorsnee sportschool. Dit is een healthclub, waar je veilig en onder professionele begeleiding kunt bewegen" zegt Lifestyle coach Maurice Hofman, die eind vorig jaar in Ridderkerk startte met een GO! Health Clubs Ridderkerk.

Er is voor dit nieuwe fitnesscentrum bewust gekozen voor een plek in het centrum. "De meeste sportcentra zitten vanwege de voordelige vierkante meters op bedrijfsterreinen. Wij vinden het belangrijker om tussen de mensen te zitten" wordt toegelicht. Ook de sportieve aanpak van GO! Health verschilt. Met een op maat geschreven programma kan men in 30 minuten een full body training doen. Na inchecken (een bodyscan en inmeting op de apparatuur) gaan alle toestellen automatisch naar de juiste instellingen. "Daar hoef je zelf geen knop voor in te drukken of een gewicht voor te verwisselen. Ook kun je direct door, want het toestel dat je moet hebben zal nooit bezet zijn. En twee keer per week op deze manier trainen is vijftien keer effectiever dan welke methode dan ook" stelt Hofman. Met het programma worden alle spiergroepen getraind. De weerstanden worden afgesteld op de persoonlijke mogelijkheden en wensen. "Wie last heeft van zijn rug moet je daar niet extra belasten. Zo houden we met alles rekening. Daarbij is er altijd professionele begeleiding. We laten niemand aan z'n lot over" benadrukt Hofman. De clubleden kunnen hun prestaties volgen met een app. Naast alle automatisering wordt gestimuleerd om te blijven komen met 'ouderwetse' papieren afsprakenkaarten. "We proberen te voorkomen dat mensen te makkelijk een keertje overslaan. Door het vast te leggen geven we een duwtje in de rug." GO! Health Club is gevestigd aan het St. Jorisplein 13. Voor meer info: www.gohealthclubs.nl.