Poseidon '56 komt terug van een achterstand

Sport

RIDDERKERK - Na de forse nederlaag vorige week in het eigen zwembad, leek de wedstrijd bij SG De Vliet in Voorburg ook weer in mineur te gaan eindigen. Tegen het einde van de tweede periode leidden de gastheren met 4-1. Vanaf dat moment herpakte de Poseidon-ploeg zich en knokte zich alsnog voorbij de moegestreden spelers van SG De Vliet om uiteindelijk toch nog met 4-7 als overwinnaars uit het bad te komen en de punten mee te nemen naar Ridderkerk.

Het onberekenbare SG De Vliet wilde de nederlaag van Poseidon '56 een week eerder maximaal uitbuiten om de koploper van de tweede klasse nog een nederlaag aan te smeren. De thuisploeg haalde in de eerste periode alles uit de kast om de basis voor een overwinning te leggen. Na de snelle 0-1 voor Poseidon '56 werd de Ridderkerkse ploeg het vuur aan de schenen gelegd. De Poseidon-mannen moesten alles uit de kast halen en dat ging ten koste van een drietal strafworpen en een flink aantal tijdstraffen.
Ondanks de druk kwam SG De Vliet niet verder dan twee treffers in het eerste kwart. Ook in het begin van de tweede periode moest Poseidon '56 alle zeilen bijzetten om SG De Vliet van zich af te houden. Pas ver in de tweede periode konden de Voorburgers weer toeslaan en op een 4-1 voorsprong komen. Het venijn zat echter in de punt van de periode. Direct na de 4-1 kwam Poseidon '56 met een snel afgeronde aanval weer tot 4-2 en dat zou het kantelpunt in de wedstrijd zijn.

Poseidon '56 nam in de derde periode meer de regie in handen en kon de achterstand helemaal ongedaan maken met twee treffers. Met een 4-4 stand begonnen de ploegen aan de vierde periode. Poseidon '56 was nu de betere ploeg en kon dit in treffers uitdrukken. Met regelmatige tussenpozen wisten de Ridderkerkse nog driemaal het Voorburgse net te vinden en daarmee een 4-7 overwinning veilig te stellen.
Na de voorjaarsvakantie gaat de competitie verder en dan volgt de spannende ontknoping van de tweede klasse. Het begint dan op 7 maart met een thuiswedstrijd tegen de Haagse laagvlieger van SG De Reigers.

Uitslag SG De Vliet H1 – Poseidon '56 H1 4-7 (2-1; 2-1; 0-2; 0-3).
Doelpunten Poseidon '56: Berry Boer, Remon Boer (beide 2x), Robin van Antwerpen, Wilco Put en Bastiaan Stolk (alle 1x).