Boer Jan brengt zijn eieren naar de Pruimendijk

Verkooppunt voor bramen en uitloop eieren

RIDDERKERK - Aan de Pruimendijk in Rijsoord zijn bij Tuinderij van den Berg al enige tijd gedurende de zomerperiode verse bramen te koop. De consument kan nu ook terecht voor andere producten, zoals verse vrije uitloop eieren.

De tuinderij aan de Pruimendijk heeft de afzet van lokaal geteelde groente en fruit verbreed door ook producten van andere boeren aan te bieden. Daarom zijn er nu voor het eerst vrije uitloop eieren in de automaat gezet. De eieren zijn afkomstig van Boer Jan Meijer uit Vreeland. “Hoewel dit product niet helemaal lokaal te noemen is, combineren we het transport slim met andere producten. En we weten nu in ieder geval waar de eieren vandaan komen” zegt Albert-Jan van den Berg, die een zwager is van boer Jan.

Kopen van de boer
Bij de tuinderij wordt ervaren dat klanten graag het verhaal achter de producten weten. “We zien nog steeds een toename van mensen die willen weten waar hun producten vandaan komen. Daarom kopen ze het graag bij de boer zelf. De corona perikelen hebben dit gevoel bij de consument versterkt.”
De betaling van de streekproducten kan, ook vanwege corona, contactloos.

Voor meer informatie kan men terecht bij Tuinderij J. v.d. Berg & Zn VOF aan de Pruimendijk 75 in Ridderkerk: info@tuinderijberg.nl