Het Snuffelpand schreef een cheque uit voor hulp in Tanzania

Snuffelpand steunt House of Hope

RIDDERKERK - Uit de opbrengst van het Snuffelpand is 1500 euro geschonken aan Child-Help, die de kwaliteit van leven helpt te verbeteren van kinderen met spina bifida (open rug) en hydrocefalie (waterhoofd) in ontwikkelingslanden. Met deze gift dragen de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede bij aan de bouw van een House of Hope in Mwanza, Tanzania waar kinderen met een waterhoofd of open rug, of zelfs met beide aandoeningen voor en na hun operatie kunnen verblijven.

Ook de ouders, die vaak in afgelopen dorpen zonder ziekenhuis wonen kunnen in het House of Hope overnachten. Dit soort huizen wil een ‘thuis’ zijn voor deze ouders die een moeilijke periode doormaken met hun kind. Het House of Hope is verder een ontmoetingsplek waar ouders ervaringen kunnen uitwisselen, want de kennis over deze handicaps is vooral in de afgelegen gebieden in Tanzania heel beperkt. Het te bouwen House of Hope zal grotendeels zelfvoorzienend zijn door o.a. zonnepanelen, het houden van kippen en geiten en een grote moestuin die door de ouders onderhouden gaat worden.

Verkoop en inleveren
Ook de komende maand zijn zowel het Snuffelpand bij het Dillenburgplein als de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) elke woensdag en zaterdag tussen 11-15 uur open voor verkoop. Hierbij worden de richtlijnen van het RIVM in acht worden genomen. Er mogen dus maar een beperkt aantal klanten per keer binnen i.v.m. de 1,5 meter afstand. Tevens wordt verzocht om zoveel mogelijk alleen te komen; de aangegeven looproute te volgen en maximaal 30 minuten in de winkel te blijven.