Guus Bok laat deze weekk 'Mijn Wereld' op

Guus Bok bezingt tevreden zijn wereld

RIDDERKERK - Guus Bok heeft met “Mijn Wereld” een nieuwe single gelanceerd. Het is de voorbode van een nieuwe EP, waar de Ridderkerkse zanger twee jaar lang met zijn team aan heeft gewerkt: “Er liggen nu vijf nieuwe nummers op de plank, waar ik heel trots op ben.”

Bij “Mijn Wereld” is een clip gemaakt die laat zien hoe Guus inspiratie voor zijn lied opdoet door zijn omgeving en ontmoetingen in de stad of een park. “Mijn idee is dat je overal zou kunnen wonen mits je maar leuke mensen om je heen hebt. En tevreden zijn met de alledaagse dingen om je heen” vertelt hij.
Bok schreef het nummer dit keer samen met tekstschrijver Willem de Booij. Hij nam het op met zijn eigen band, waaraan Vlaamse achtergrondzangeressen werden toegevoegd. Zij maken het refrein tot een lekkere oorwurm.

Nieuw label
Voor Guus is het niet alleen een nieuwe single. Hij is ook in zee gegaan met een nieuw label, een professionele plugger en heeft inmiddels een nieuwe website online: “Dat is wel de andere kant van de medaille van niet kunnen optreden. Het gaf meer tijd om dit soort dingen goed te regelen. Anders moest het er steeds maar tussendoor.”

Ook zonder podium heeft de zanger momenteel genoeg om handen. Hij heeft rolletjes in reclamespots en is bezig met een nieuw televisieprogramma. Verder is hij een van de gezichten van de buitenreclame van de Coop: “Zo blijft de schoorsteen toch roken.”
De clip van “Mijn Wereld” gaat op vrijdag 27 november in première. Kijken kan via de website en Facebookpagina van Guus: www.guusbok.nl. Op de website kan men ook de nieuwe EP voorbestellen.