Bij het RIVM werd er een melding gedaan van een sterfgeval. Die persoon is het 59e corona gerelateerde sterfgeval uit Ridderkerk.

Daling besmettingen zet door: onder de 100 postieve testen

RIDDERKERK - Afgelopen week zijn 98 Ridderkerkers positief getest op het coronavirus. De langzame daling van het aantal besmettingen onder inwoners van Ridderkerk zet zich hiermee door. De voorgaande week waren er 111 positieve gevallen.

Het is voor het eerst sinds oktober dat er voor Ridderkerk minder dan honderd besmettingen in zeven dagen voor Ridderkerk zijn gemeld. Het gemiddelde werd vooral de laatste twee dagen naar beneden gebracht met respectievelijk acht en vier positieve tests.

Ziekenhuis opgenomen

Drie inwoners van Ridderkerk moesten afgelopen week met corona in een ziekenhuis opgenomen worden. Ook werd bij het RIVM melding gedaan van het overlijden van een Ridderkerker met corona. Het is het 59ste corona gerelateerde sterfgeval dat voor Ridderkerk geregistreerd is.

Het aantal Ridderkerkers dat een coronabesmetting heeft opgelopen gaat nu richting drieduizend. Sinds het uitbreken van de epidemie is het virus officieel bij 2909 Ridderkerkers vastgesteld.