Hulp bij belastingaangifte

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk biedt net als voorgaande jaren in de maanden maart en april hulp bij het doen van uw aangifte inkomstenbelasting.
Wel is de werkwijze dit jaar anders en afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus.

“Het goede nieuws is dat we u sowieso gaan helpen” zegt Ilse Schoolenberg, ouderenadviseur bij Facet Ridderkerk: “Afgelopen jaar hadden we ook al met corona te maken. De aangiften inkomstenbelasting hebben we bijvoorbeeld telefonisch afgehandeld of via beeldbellen. Daarnaast hebben we tijdens de momenten van versoepeling ook nog aangiften op kantoor kunnen doen. We werken altijd volgens de RIVM-richtlijnen.”
De vrijwilligers van Facet Ridderkerk staan in de maanden maart en april in ieder geval voor senioren klaar om de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting te verzorgen. Als de coronamaatregelen dat toelaten, kan dat op het kantoor van Facet aan de Schoutstraat 5 en anders doen zij de belastingaangifte online doen. De eigen bijdrage voor de onkosten bedragen € 7,50 per aangifte. Voor wie samen met de partner een gezamenlijke aangifte is de bijdrage € 10,-.
Wilt u weten hoe dat werkt? Neem dan contact op met Facet Ridderkerk via 0180-432350. Via dit telefoonnummer kan men ook een afspraak maken.