Gedachtenisblaadjes opgehangen in Reyerheem als blijvende herinnering aan bewoners

RIDDERKERK - Afgelopen week zijn de gedachtenisblaadjes in de Ginko Biloba boom gehangen bij Reyerheem in Ridderkerk. Deze boomsoort is al miljoenen jaren oud en staat symbool voor Hoop. De blaadjes zijn een blijvende herinnering aan de bewoners die de afgelopen maanden zijn overleden door corona.

Elk blad met naam, is heel bijzonder geworden. De bladeren (hedera blad wat staat voor onsterfelijkheid) zijn gemaakt door de Ridderkerkse keramiste Nathalie de Waard. Bij Aafje Reyerheem is men voornemens een blijvend vervolg te geven aan deze manier van herdenken.