Aanmelden kan tot 11 mei via de Vrijwilligersacademie.

Facet Ridderkerk organiseert inspiratiesessie over Mensen Maken Nederland

RIDDERKERK - Het jaar 2021 is het Nationaal Jaar Vrijwillige inzet. Een jaar om te laten zien hoe leuk en waardevol vrijwilligerswerk is, maar ook om nieuwe gezichten aan te trekken. Voor vrijwilligersorganisaties in Ridderkerk die willen meedoen presenteert Facet Vrijwilligerssteunpunt op dinsdag 18 mei van 10.00 tot 11.30 uur een online inspiratiesessie via MS Teams.

Men krijgt dan meer te horen over de landelijke campagne Mensen maken Nederland en hoe men dit met de eigen organisatie vorm kan geven. Ook wordt een toelichting gegeven over de (publiciteits-)middelen die beschikbaar zijn en waar kennis is te vinden om nieuwe vrijwilligers aan te trekken.

Lokaal gezicht geven

“Samen met organisaties kunnen we de campagne lokaal een gezicht geven” zegt Junaidah Beun van Facet Vrijwilligerssteunpunt. Aanmelden kan tot 11 mei via de Vrijwilligersacademie: https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/.

Een gratis account aanmaken is eenmalig en eenvoudig. Heb je interesse maar kan je niet overdag? Bij voldoende interesse wordt er ook in de avond een sessie georganiseerd.

Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via: vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl (zonder streepje) of 0180 - 430 440.