Fragment uit Alblasserwaard deel 8.2

Tweede deel aflevering 8 Albrasserwaard docu op TV

RIDDERKERK - TV Ridderkerk vervolgt deze week de documentaireserie over de Alblasserwaard met de uitzending van deel 8.2. In deze aflevering wordt de historie van de Alblasserwaard verder verkend.

Onder de titel “De moeilijke jaren van de Reformatie” wordt belicht hoe de nieuwe leer van de Reformatie onder de aandacht van de bevolking werd gebracht. In het begin waren er te weinig predikers om een goede uitleg te geven. In deze periode vergden ook watersnoden, ziekten en armoede grote inspanningen van de bewoners van de Alblasserwaard.

De 28-delige documentaire over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht. TV Ridderkerk zendt het tweede deel van deel acht uit op donderdag 17 juni en zondag 20 juni om 14.00 en 18.00 uur. Voor meer informatie: www.rtvridderkerk.nl.