Leefstijlcoach Cathy van Es wil mensen gezonder laten winkelen

Ridderkerk Gezond komt met ‘supermarkttour’ langs etiketten

Algemeen Column

RIDDERKERK - Vanuit Ridderkerk Gezond organiseert Facet op 13 en 15 juni voor het eerst een supermarkttour. Deelnemers kunnen bij dit bezoek ontdekken waar ze op moeten letten bij het kopen van producten.

“We willen mensen in staat stellen goede, gezonde en verstandige keuzes te maken. Want dit kan best lastig zijn in het overweldigende aanbod van producten in deze consumptiemaatschappij” zegt leefstijlcoach Cathy van Es.

Bij het supermarktbezoek laat Cathy zien welke informatie een etiket kan geven en wat de betekenis is van E-nummers en keurmerken. De deelnemers worden vooraf ontvangen bij Facet aan de Schoutraat 5, waar onder het genot van een kopje koffie of thee met elkaar wordt gemaakt. Daarna vertrekt men met een klein groepje naar de supermarkt. Na afloop krijgen de deelnemers een goed gevuld tasje mee.

Aanmelden voor deze gratis toer kan via: 0180-432 350 of info@facetridderkerk.nl. Deelname is gratis.