Op Vredehof is een grote verscheidenheid aan bomen aangeplant (foto Aart van Dragt)

Geen begrafenis, maar een bomenexcursie op begraafplaats Vredehof

RIDDERKERK - Op dinsdagmiddag 2 november, vanaf 13.30 uur, organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een bomenwandeling over de Ridderkerkse begraafplaats Vredehof. Onder leiding van natuurgids Aart van Dragt zal er vanaf 13.30 uur aandacht zijn voor de bomen.

Op Vredehof is een grote verscheidenheid aan bomen aangeplant. Deze bomen, afkomstig uit verschillende continenten, hebben de tijd gehad om zich goed te kunnen ontwikkelen. De meeste zijn meer dan een halve eeuw oud. Deze bomen zijn nu met de herfstkleuren te bewonderen.

Om de verscheidenheid nog te vergroten zijn er diverse vormbomen aangeplant. Naast zuil- en bolvormen staan er treur- en prieelbomen. Veel van deze vormbomen moeten door snoei in model worden gehouden.

Voor deelname aan deze wandeling moeten belangstellenden zich vooraf aanmelden. Dit kan via de site van de natuurvereniging: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl. (klikken op agenda).