Ook dit jaar blijven de snuisterijen voor de Kerstmarkt in de kast

Geen Kerstmarkt in Oudheidkamer

RIDDERKERK – Ook dit jaar zal er geen Kerstmarkt zijn in de Oudheidkamer. Corona gooit opnieuw roet in het eten voor deze decemberactiviteit van de Stichting Oud Ridderkerk.

Waar maandenlang door de verantwoordelijke mensen aan is gewerkt om van de Kerstmarkt 2021 in de Oudheidkamer een extra mooie gebeurtenis te maken, moet de teleurstelling voor hen en de talloze bezoekers, die uitkeken naar deze gebeurtenis groot zijn.

Erwtensoep

De geur van erwtensoep, vers gebrande koffie met de veelgevraagde blauwkaikoek, de vele kramen met unieke snuisterijen, die dit jaar veelvuldig aanwezig zouden zijn, maar bovenal een samenkomen van de Ridderkerkse bevolking, die ongetwijfeld verlangde naar dit unieke evenement, temeer omdat de laatst georganiseerde Kerstmarkt van de Stichting Oud Ridderkerk in 2019 plaats vond, zullen ook dit jaar ontbreken.

Er wordt dan ook gehoopt, dat de zo bekende sfeer, die te proeven is bij markten in het plaatselijke museum bij een Pinkstermarkt in 2022 extra voelbaar zal worden.