Bloemen voor lijsttrekker Petra van Nes-de Man

Petra van Nes staat op 1 bij BURGER OP 1

RIDDERKERK - Als lokale partij maakt BURGER OP 1 zich op voor een tweede raadsperiode Petra van Nes–de Man is opnieuw verkozen tot onze lijsttrekker. Daarbij geeft ze open te staan voor een wethouderspost, als dat aan de orde is.

De betrokkenheid van Petra is algemeen bekend. Dit wordt haar vierde periode als raadslid. Daardoor heeft ze veel dossierkennis én een groot netwerk, beiden belangrijk voor een wethouder. “BURGER OP 1 heeft zich de afgelopen vier jaar intensief ingezet voor de inwoners van Ridderkerk. Waar mogelijk zijn we in gesprek gegaan met inwoners en instanties en hebben beleid aangepast” stelt het raadslid.
Het tarief afvalstoffenheffing is na inbreng van BO1 nu inclusief twee klepbewegingen per week of 1 kliko-lediging twee wekelijks. Ook zorgde de partij voor aanpassing in de beleidsregels WMO: naast een scootmobiel zijn elektrische driewieler of biker nu mogelijk.  “We hebben actief ingezet op voltooiing van de geluidswal West met de werkgroep Lucht en Geluid en de geluidswal Oosterpark. Bij de herinrichting Oosterpark hebben we aangedrongen op het vergroten van het losloopgebied voor honden, behoud van de nieuwe aanplant van 2019 en terughoudendheid in het kappen van zieke Essen. Dit in overleg met de stichting 3VO biotoop, inwoners en Staatsbosbeheer. Daardoor hebben we nu nog een Essenlaantje” zegt Petra van Nes over enkele belangrijke dossiers.

BO1 zetten zich in voor het afschaffen betaald (straat)parkeren in Ridderkerk. “Dankzij onze inzet geen blauwe-zone op het deel vrij parkeren bij het Winkelhart en wij zijn tegen ongebreideld omvormen van wegen tot auto-te-gast weg” aldus de lijsttrekker.

Participatie
Belangrijk voor de partij is burgerparticipatie. “De participatie in Ridderkerk is de afgelopen periode diep gezakt. Men hoort aan, haalt op en doet er nauwelijks iets mee. Maar er is wel geparticipeerd zegt men dan. Dit moet veel beter! Inwoners van Ridderkerk zijn gebiedsdeskundigen, daar kan geen onderzoeksbureau tegenop” vindt Petra: “Nu gebeurt dat andersom! Een voorbeeld: bureau ingehuurd á € 30.000: breng ‘hangplekken’ voor ouderen in kaart…”
Petra van Nes-de Man wil graag wethouder Participatie en buitenruimte worden en zo aantonen dat het anders kan in Ridderkerk. In het verkiezingsprogramma, dat binnenkort wordt gepubliceerd, staat burgerparticipatie bovenaan.