Medewerkers van Kok in actie voor het opknappen van een tuin

Sociaal Tuinieren doet Bloemenbuurt opfleuren

RIDDERKERK - Na een frisse start met hagelbui en een warm welkom door ambassadeur van Present Ridderkerk en directeur van Wooncompas Alfred van den Bosch zijn zaterdagmorgen vrijwilligers aan de slag gegaan in tuinen van bewoners die wel wat hulp konden gebruiken.

Dankzij alle fantastische vrijwilligers (Kok hoveniers, cliënten van De Overburen, de tuinbuddy`s van Present en vluchtelingen uit Oekraïne) zijn er vier tuinen geweldig opgeknapt. Ook veel buurtbewoners gingen aan de slag in de tuin. Containers stonden klaar voor al het groen en restafval. Voor elke steen eruit, een plant erin. Heel veel bewoners zijn blij gemaakt met een vrolijke tuinplant van Wooncompas. De bloemenbuurt staat nu vol met bloemen. Daar zullen vlinders en bijen van genieten!
Voor kinderen was er een springkussen en een aantal kinderen hebben bloemzaadjes gezaaid met eetbare bloemen van Gemeente Ridderkerk. Facet Ridderkerk deelde straatspeelgoedpakketten uit, zodat buitenspelen in de buurt nog leuker wordt.
Bijzonder hoe planten en stenen vandaag een tweede leven hebben gekregen, zoals een olijfboom waar een andere bewoner weer blij mee werd gemaakt.
Het was weer een mooie samenwerking van Present Ridderkerk, Wooncompas, de gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk, verduurzaming van de buurt en volop gezelligheid!