Ingezonden mededeling

Hoe regel je het snelste en goedkoopste internet in Ridderkerk?

Snel en goedkoop internet in één zin noemen, dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Of toch niet? Er is wel een trucje om korting te krijgen op je abonnement, waarbij je ook nog eens gratis streamingsdiensten cadeau krijgt. En we gaan je natuurlijk vertellen hoe je dat regelt, dus doe er je voordeel mee!

Ontrouw zijn aan provider

Na afloop van de vaste contractperiode bij een internet aanbieder, ga je over op het reguliere tarief. En dat betekent veelal dat je als vaste klant de volle mep gaat betalen. Gelukkig kan dat ook anders, namelijk door ‘ontrouw’ te zijn.

Onder het mom van overstappen is korting pakken sleep je bij overstap zomaar tot 50% korting in de wacht. Vaak is dit voordeel tot €25 per maand geldig op de eerste zes maanden van je abonnement. Daarnaast staat er soms nog een fijne cashback actie voor je klaar en krijg je ook nog eens korting op of gratis data en belminuten voor je smartphone-abonnement. Bij Budget Alles-in-1 krijg je tevens korting op energie.

Hoe eenvoudig overstappen?

Ben geen dief van je eigen portemonnee en neem het heft in eigen hand. Bang dat het een groot gedoe is om over te stappen hoef je in ieder geval niet te zijn. Je maakt gebruik van een vergelijker als ProviderCheck.nl, waar je aan de hand van een postcode check direct goedkoop internet en tv kunt vergelijken. Dat is binnen een minuutje gebeurd en je ziet dan alle aanbiedingen op jouw adres.

Providers doen er alles aan om de overstap voor jou eenvoudig te maken. Middels de overstapservice hoef je slechts je gegevens in te vullen en je nieuwe aanbieder die regelt zelfs het opzeggen van je oude abonnement. In de meeste gevallen krijg je ook de aansluitkosten cadeau.

Waarom combineren met tv?

Je hoeft niet per se je internet abonnement te combineren met tv, in de vergelijker kun je ook alleen internet vergelijken. Het biedt je echter wel een aantal voordelen. Zo loopt de korting relatief gezien hoger op en krijg je ook nog eens streamingsdiensten cadeau.

Zo ontvang je bij Ziggo momenteel ESPN kanaal 1 en Replay TV. Bij Youfone krijg je ESPN Compleet, zodat je onbeperkt sport kunt kijken. KPN en Online.nl verrassen je met gratis Viaplay, een van de nieuwste streamingsdiensten. Die laatste doet daar nog een schepje bovenop met een abonnement op Starzplay, FilmBox en Canal+ Films & Series.

Houd er rekening mee dat het aanbod wisselend is en voor je het weet is een aantrekkelijke deal aan je neus voorbijgegaan. Neem daarom zelf eens een kijkje op ProviderCheck om te kijken welke aanbieding voor jou onder de streep – dus de gratis abo’s en voordelen meegenomen – het voordeligst uitkomt.

Glasvezel op jouw adres

Wie wil genieten van het snelste internet waarbij download- en uploadsnelheid altijd gelijk zijn die kiest het beste voor glasvezel. Dit is nog niet beschikbaar op ieder adres, maar ook dit kun je eenvoudig controleren aan de hand van de glasvezel postcode check.

Hoe dat zit met glasvezel in Ridderkerk? In 2021 werd het startsein gegeven voor de aanleg. In november zijn T-Mobile en Open Dutch Fiber gestart met de aanleg in het Centrum en wijken als Slikkenveer, Bolnes, Het Zand en Drievliet. Naar verwachting is het complete netwerk begin 2023 klaar en zijn er meer dan 20.000 huishoudens aangesloten.

Sneller internet voor minder geld

Neem je bovengenoemde welkomstkorting en voordelen in acht, dan is de kans groot dat jij onder de streep voordeliger uitkomt met een nieuw abonnement in verhouding tot je huidige abonnement. Bovendien is het door de korting mogelijk om zelfs sneller internet te verkrijgen voor minder geld. Vergelijk het zelf en pak je voordeel!