RVVH was Sportclub Feyenoord de baas

Fraaie zege RVVH op SC Feyenoord

RIDDERKERK - Op een koud en herfstachtig eigen sportpark pakte RVVH een fraaie zege op SC Feyenoord, 4-1. Fraai vanwege de drie belangrijke punten maar zeker ook gezien de fantastisch drie doelpunten voor de rust.

RVVH speelde een prima eerste helft waarin de gasten uit Rotterdam Zuid er niet echt aan te pas kwamen. De Ridderkerkers namen het heft in handen en hadden binnen tien minuten al succes. Op links werd Gino Stolk aangespeeld die vervolgens de bal terug legde op Guytano dos Santos. Die controleerde de bal en krulde hem prachtig in de rechter bovenhoek, 1-0. Nauwelijks vier minuten later weer een hoogtepunt van hem. Na een vrije trap van Everton Pires Tavares van de rechterkant werd de bal door een verdediger met het hoofd terug gespeeld naar Dos Santos die de bal op de borst controleerde en vervolgens achter de verbouwereerde SC Feyenoord keeper Stefan Kok in de verre hoek liet ploffen, 2-0. De gasten konden daar maar weinig tegenover zetten. Jeremy van Uunen zag een poging niet ver naast eindigen. RVVH hield grip op de wedstrijd en zag dat kort voor rust weer beloond met een prachtige treffer. Dos Santos kwam links op het middenveld na een combinatie met Gino Boers in balbezit en stoomde op richting de zestien. Daar zag hij de van rechts inkomende Pires Tavares waarna hij hem de bal in de voeten schoof. Pires Tavares dribbelde even en de manier waarop hij vervolgens met zijn linkervoet via de onderkant van de lat de bal binnenschoot, had iets van een granaatinslag, 3-0. Met nog een klein kansje voor Rowendly Martijn namens de gasten en voor Boers voor RVVH brak de rust aan.

SC Feyenoord begon wat sterker aan de tweede helft en zocht met grotere regelmaat de goal van RVVH op zonder al te veel succes overigens. RVVH leidde riant en doorzag alle eventuele gevaar. Na twintig minuten werd de wedstrijd, zo die al niet beslist was, definitief beslist. Een uittrap van keeper Kok werd door Suently Alberto terug naar voren gekopt, waarna Dos Santos de bal met het hoofd verlengde. De Feyenoorders zagen vervolgens Stolk over het hoofd waardoor hij een vrije run kreeg richting de goal van Kok, die hij dan ook resoluut het nakijken gaf, 4-0. De ingevallen Shamir de Jesus wachtte even later te lang met zijn voorzet anders had Boers de volgende goal op zijn schoen gehad. Aan de andere kant schoot de ingevallen Everon Pisas uit de draai gevaarlijk in, maar via de vingertoppen van Kristijan Nikolic ging de bal over. In de slotfase scoorden de gasten alsnog. Een rush van Junior Obiku over links deed de bal op rechts belanden bij Pisas, die hem voor gaf waar de eveneens ingevallen Khalid Rahli hem van dichtbij kon binnen werken, 4-1. Enkele minuten later redde Nikolic weer knap toen een voorzet van links van Obiku door Rahli werd ingekopt maar de keeper op zijn weg vond. Daar bleef het bij en na drie minuten blessuretijd kon RVVH verdiend genieten van deze belangrijke zege.