Een impressie van de nostalgische armaturen

‘Oud’ beeld voor Donckse buurt: Donckse laan krijgt nieuwe lampen

RIDDERKERK - De Donckse buurt en de Donckselaan krijgen volgend jaar nostalgische verlichting. De lantaarnpalen zullen vervangen worden door nieuwe led-armaturen met een nostalgisch uiterlijk.

Dit gebeurde al eerder voor de Kerksingel. Het college heeft besloten om dit nu ook voor de Donckse buurt te doen. Hiermee wordt een oude belofte ingelost. Bij de vorige vervanging van de verlichting (25 jaar geleden) is naar aanleiding van bewonerswensen toegezegd om bij een volgende vervanging te overwegen of nostalgische verlichting mogelijk is.

De huiseigenarenvereniging Donckse Huizen heeft aangegeven dat deze wens nog steeds actueel is. Het college wil het ook voor de Donckselaan doen om het unieke karakter van dit stukje Ridderkerk met Het Huys ten Donck meer te benadrukken. De vervanging zal volgend jaar plaatsvinden na gepland rioolwerk en de herbestrating. De bewoners zijn betrokken bij de keuze voor het ‘nieuwe’ type lichtmast.