Klaverjasstrijd in WVC Bolnes

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk organiseert dit najaar weer een gezellig klaverjastoernooi voor senioren en mantelzorgers in Ridderkerk. In oktober en november wordt er wekelijks gespeeld in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a.

De kaartmiddagen zijn op de woensdagen 6, 13, 20 en 27 oktober en 3, 10, 17 en 24 november en starten om 13.30 uur. Voor een goed verloop moet men tijdig aanwezig zijn. Na de opmaking van het eindklassement zal op de laatste speeldag ook de prijsuitreiking plaatsvinden. Deelname aan dit gezellige toernooi kost € 8,00 per persoon.

Dit bedrag kan betaald worden bij de inschrijving op de eerste speeldag. Men moet zich wel vooraf aanmelden bij de balie van Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5. Dit kan ook telefonisch via 0180-432350. Andere contactpersonen zijn de hr. Dienaar: 0180-419965 of hr. Van der Sande: 0180-412722. Voor meer informatie kan men kijken op: www.facetridderkerk.nl.

De Laatste Slag

Na anderhalf jaar zonder kaarten kunnen op maandag 27 september weer troeven uitgespeeld worden bij klaverjasvereniging “De Laatste Slag”. De kaartclub speelt elke maandagavond vanaf 20.00 uur in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a. De club heeft momenteel rond de 70 leden, maar heeft nog plek voor nieuwe leden.

Wie met de club mee wil doen moet wel een redelijke klaverjaservaring hebben. Er wordt niet op beginnersniveau gespeeld. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jan van der Sluis: 0180410975 of sluijs16@kpnplanet.nl.

Klaverjassen en biljarten

Elke maandagmiddag is er bij Aafje Reyerheem vanaf 14.00 uur gelegenheid om te klaverjassen en te biljarten. De bewoners van het huis aan de Torenmolen 1 in Drievliet doen graag een partijtje met buurbewoners en andere liefhebbers. Meedoen is gratis. Men hoeft bij bij deze kaart- en biljartontmoeting alleen af te reken voor consumpties.