Afgelopen maandag was er na bijna twee jaar weer een repetitie van Slikkerveers Chr. Mannnekoor

Heren welkom bij Slikkerveers Chr. Mannenkoor

RIDDERKERK - Na bijna twee jaar van stilte klonken maandavond de stemmen weer van Slikkerveers Chr. Mannenkoor. De eerste repetitie na de lange coronastop werd door de mannen als een bevrijding ervaren.

“Vanwege de maatregelen nog wel zonder pauze met koffie, maar dat we weer met elkaar mogen zingen is heerlijk” zegt voorzitter Jan Schop. Voor sommige heren was het even wennen om weer de juiste stem te vinden. “Direct weer op het oude volume komen lukt niet iedereen. Zingen in de kerken was er ook niet bij, dus voor de stembanden is dit nu best wel een inspanning” stelt bestuurslid Leen Haasdijk. Dirigent Willem Nijhof vond het niveau na zo’n lange tijd beslist niet tegenvallen. Hij maakt zich met het bestuur wel zorgen over de bezetting van het koor. Het ledental liep al terug en daar heeft de coronaperiode geen goed aan gedaan. “Verschillende oudere leden hebben dit aangegrepen om voorgoed te stoppen. We hebben nu 45 leden. In de hoogtijdagen hadden we er bijna honderd” zegt secretaris Peter van Leeuwen. Het koor hoopt weer boven de vijftig mannen te komen. “Dan kun je er een paar missen bij uitvoeringen zonder dat het hoorbaar is.”
In de planning heeft het koor optredens met Pasen, het jaarlijkse optreden in de Breepleinkerk, een najaarsconcert in de Levensbron en de volkskerstzang in de Goede Herderkerk. Op 21 mei hopen de mannen mee te doen aan Korenfestival in Edam. Nieuwe leden zijn van harte welkom. De repetities zijn wekelijks op maandagavond vanaf 19.30 uur in “De Kern” aan de Stadhouderslaan 21. Voor meer informatie: www.slikkerveers
christelijkmannenkoor.nl.