Jeroen van der Waal haalde zilver met zijn desembrood

Desembrood valt in de smaak

RIDDERKERK - Bakkerij Van der Waal in Ridderkerk is wederom in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse vakwedstrijd van de brancheorganisatie NBOV Zuid-Holland. In de categorie desembrood behaalde bakker Jeroen van der Waal een tweede prijs.

Een jaar geleden werd het desembrood van de Ridderkerkse bakker tot beste van 2014 uitgeroepen. De bakker is tevreden dat daar nu zilver aan is toegevoegd.

Ander recept

"Ik wilde niet hetzelfde brood nog een keer insturen. De bekroning daarvoor heb ik al binnen" aldus Jeroen, die daarom koos voor een brood met een andere en nieuwe receptuur. "Wel met dezelfde desembasis, maar nu met meer rogge erin. Vorig jaar was het een brood met quinoa zaad. Dat heb ik nu niet gebruikt" zegt de bakker over het bekroonde brood.

Winnend XL-lot in Bolnes

Een koper van een Staatslot bij kantoorboekhandel Sanders in Bolnes is € 20.000,-- rijker geworden. Bij de trekking op 10 november jl. viel deze prijs op 1/5 lot met XL. Het is niet de eerste keer dat er een grote prijs valt op een lot dat in Bolnes over de toonbank ging. Wie komende maand meedoet maakt kans op diverse extra prijzen.