Gedichtendag in Ridderkerk

RIDDERKERK - De Ridder Dichters, het gedichtenplatform uit Ridderkerk, is de organisator van de Gedichtendag op zaterdag 6 februari in de bibliotheek van Ridderkerk. Van 11.00 uur tot 14.00 uur geven de dichters een indruk van alle dingen, die de Ridder Dichters maken, tot wie ze nu zijn. De lokale dichtersclub viert dit jaar haar zevende verjaardag. Aanvankelijk werd er in het dorp van noeste arbeid en handwerk een beetje vreemd opgekeken tegen een dichtersclub. Maar de Ridder Dichters groeien nog steeds en hebben zich een plaats veroverd in de Ridderkerkse cultuur. Zo werd er opgetreden in verzorgings- en bejaardenhuizen. Scholen werden bij poëzie betrokken. Een stoeptegelroute werd aangelegd en Ridderkerk kent al enige jaren een heuse poëzieroute Een folder lokt uit tot een tochtje poëzie per fiets of te voet. Maak kennis met de dichtersclub op 6 februari tussen 11.00 uur en 14.00 uur in de bibliotheek. Er worden workshops gegeven en poëzie wordt voor het voetlicht gebracht. De gedichten worden omlijst door muziek. Voor meer informatie: www.deridderdichters.nl.