Kansen voor herontwikkeling

RIDDERKERK - In de verbeteringen voor sport en onderwijs investeert Ridderkerk de komende jaren tussen de 25 en 30 miljoen. Er zullen inkomsten tegenover staan van de locaties die herontwikkeld kunnen worden. "Maar we hoeven niet alles direct te ontwikkelen. Het is goed om ook locaties achter de hand te hebben" vindt wethouder Smit. Er wordt wel haast gemaakt met een nieuwe invulling van de 'driehoek' van Drievliet/Het Zand. Een nieuwe sporthal ter vervanging sporthal Drievliet komt hier niet, maar wel een gymzaal en buurtsportlocatie. Verder wordt het gebied ingevuld met woningbouw, waarover de gemeente nog in overleg is met marktpartijen. De sloop van sporthal Drievliet staat nu gepland voor 2020. Sporthal De Beverbol kan mogelijk al in 2018 tegen de vlakte. Ook hier worden kansen gezien voor een betere gebiedsontwikkeling. Sloop wacht ook het voormalige schoolgebouw van De Burcht aan de Platanenstraat. Het Farelcollege heeft dit gebouw in 2017 niet meer nodig. De gemeente wil hier herontwikkelen in combinatie met het gebied Olmenlaan/Prunusplantsoen. Tineke Keuzenkamp ziet de totale operatie vol vertrouwen tegemoet. "De scholen gaan er op vooruit. De sportclubs gaan er op vooruit. Dat is ons wat waard, maar we hebben realistisch begroot."