'Spaanse' start van SER zomerconcerten

Javi Escalera mag op vrijdag 6 mei de nieuwe serie zomerconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) openen. Onder de 'tent' van winkelcentrum Ridderhof zal de Ridderkerkse zanger tussen 19.30 en 20.30 een greep uit zijn rijke repertoire doen.

Escalera is een uit Spaanse ouders geboren Rotterdammer die sinds 1991 in Bolnes woont. Zijn moeder was een veelgevraagd flamencodanseres en ook zijn vader bracht de liefde voor flamencomuziek bij. Maar als zanger en muzikant heeft Javi zich wel veel breder ontwikkeld. Hij schrijft zijn nummers in het Spaans, Nederlands of Engels en bindt zich niet aan een bepaalde muziekstijl. Zowel Nederlandse smartlappen, Spaanse rumba's of Amerikaans georiënteerde rock gaan hem prima af. Hij schrijft zijn eigen nummers en heeft succes met de covers die uit uitvoert. Na een zestal singles bracht Javi twee jaar geleden zijn eerste cd uit met daarop onder meer zijn uitvoering van het door Boudewijn de Groot bekende "Avond". Zijn stem en muziek is op meerdere nationale en internationale producties te horen.