'De tien geboden' met Arjan Visser

Op zondagmiddag 29 mei komt journalist en schrijver Arjan Visser naar de Opstandingskerk in Rijsoord. Hij schrijft de spraakmakende interviewserie 'De tien geboden' in de zaterdageditie van het dagblad Trouw (om de twee weken).

Hij voert gesprekken met meer of minder bekende Nederlanders, waarbij de oudtestamentische tien geboden de leidraad vormen. Hij schreef inmiddels al meer dan 450 van zulke interviews, die overigens ook gebundeld zijn uitgegeven. Aan de hand van zijn eigen – soms pijnlijke – ervaringen zal hij laten zien hoe een interview tot stand komt: van het moment waarop je iemand probeert te strikken, tot de dag waarop een verhaal wordt gepubliceerd. Na zijn verhaal is er gelegenheid om vragen te stellen. Ook zal er een bescheiden boekentafel zijn. De middag in de kerk aan de Rijksstraatweg 95-97 begint om 16.00 uur. De toegang is vrij.