Foodmarkt met een natje en een droogje

RIDDERKERK - De tweede editie van de Food- en Greenmarkt in Ridderkerk werd de eerste uren geplaagd door veel regen. Langzaam overtrekkende buien zorgden voor miezerig weer en af ten toe flinke regen. Het betekende minder bezoekers voor de optredens en kramen, maar gelukkig werd het 's middags droog en warmer. Bij dit natte weer viel het proeven van de verschillende inzendingen voor de soepwedstrijd goed in de smaak. Ook Van der Valk schepte gratis soep en de FoodCompany Ridderkerk presenteerde afwisselende lekkernijen, allemaal afkomstig van overgebleven waar. Wie durfde kon zich ook wagen aan een hapje met insecten. Bij de shows met kleding van de Kledingbank en van afval gemaakte kleding was het gelukkig gedeeltelijk droog, maar Guus Bok moest in stromende regen op.