Wethouder Henk Dokter tussen de deelnemers van Kicks

Wethouder neemt handschoen niet op

RIDDERKERK - In het kader van de gemeentelijke betrokkenheid kwam wethouder Henk Dokter een gedeelte van twee lessen van Kicks Ridderkerk bijwonen.
Iedere dinsdag en donderdag is René van Kicks Ridderkerk bezig met het weerbaar maken van een aantal jongeren. Het 0180-project waaraan deze kinderen mee doen is een initiatief van Sport en Welzijn en Kicks Ridderkerk en komt tot uiting in een uur training in combinatie met gesprekken. De kinderen vormen een band met elkaa,r maar zeker ook met René. Het blijft dan ook niet alleen bij het uurtje sporten. René gaat ook mee naar school of het werk om zo de begeleiding op maat te geven. Zo wordt het onderste uit de kan gehaald, maar vooral het beste uit de kinderen!
Kinderles
De les erna is de kinderles. Deze is drukbezocht. Er zijn dan ook veel Kicksshirts te zien en het enthousiasme staalt van de gezichten af. De regels zijn duidelijk en dit is voor de buitenstaander ook direct te zien. Iedereen is aardig voor elkaar. Er wordt flink gestoten en getrapt. De zweetdruppels en strakke gezichten spreken boekdelen maar na afloop van het sparringsrondje komen de lachende gezichten weer tevoorschijn en wordt er weer een spelletje gedaan. Ook René spart hier en daar een rondje mee en daagt de kinderen uit tot het volgende level.
Hoewel wethouder Henk Dokter sportief is ingesteld durfde hij een rondje sparren toch niet aan. Hij bleef keurig aan de zijlijn en maakte daarna wel nog even tijd voor een paar foto's. Wat betreft Kicks blijft de uitdaging staan: welke wethouder durft er wel een rondje mee te sparren?