United Music in Reyerheem

RIDDERKERK - Op zaterdag 25 februari om gaat het dak eraf van Reyerheem in Ridderkerk-Drievliet. Dit niet vanwege de geplande verbouwingen, maar door het optreden van United by Music in de recreatiezaal van het zorgcentrum.
United by Music geeft getalenteerde mensen met een verstandelijke beperking de kans om op te treden voor een groot publiek. Het doel van de stichting is om de inclusie van mensen met een verstandelijke beperking te bevorderen en hun kwaliteit van leven te verbeteren.
United by Music heeft drie bands met diverse zangers en zangeressen. Met groot enthousiasme brengen de artiesten verschillende nummers in de blues- en swingstijl gecombineerd met boogie woogie.
Sinds 2005 is United by Music uitgegroeid tot een internationaal succes met stichtingen in Nederland, Noorwegen en de Verenigde Staten. De droom is om United by Music in elke gemeenschap te introduceren, zodat mensen met een beperking overal ter wereld hun talenten kunnen tonen.
Het podium geeft de artiesten een unieke kans om als gelijken behandeld te worden. In 2013 is het zelfs wetenschappelijk bewezen dat United by Music een positief effect heeft op de artiesten, omdat zij zich minder eenzaam voelen en meer sociale steun ervaren
Het optreden van de groep met verschillende solisten begint om 14.30 uur. De entree bij de deur aan de Torenmolen 1 is € 3,--.