Meegegroeid met lingerie

RIDDERKERK - Met allerlei acties viert Margreeth Verhagen dit jaar het 30-jarig bestaan van haar lingeriewinkel in Ridderkerk. Ze begon in september 1987 op het Vlietplein in Drievliet onder de naam Colori. Naast de ondermode verkocht ze toen ook kinderkleding. Na de verhuizing naar winkelcentrum Ridderhof in 1992 is ze zich volledig gaan toeleggen op lingerie en badkleding voor dames en ondermode voor heren.
De naam van de winkel veranderde in Plaza M (Plaza Margreeth). "Want het is hier echt mijn plek. Het is ongelofelijk dat ik hier nu tot de langstzittende ondernemers hoor" vertelt de jubilaris. Margreeth zag niet alleen veel winkels verdwijnen. In haar branche heeft ze veel merken zien gaan en zien komen: "Maar het is allemaal wel veel leuker geworden. Er is veel meer keus dan vroeger. Toen ik begon had je voor de dames vijf bh-maten. Nu zijn dat er tien met daarbij veel meer mogelijkheden voor een betere pasvorm. Daarbij is nu de hoeveelheid kleuren in het betere segment ongekend."
Met dit enorme aanbod is het onmogelijk om alles in de winkel te hebben. Maar de vele vaste klanten van Plaza M weten dat voor Margreeth geen moeite teveel is om het gewenste item te krijgen. Ook als iets niet via de reguliere bestelkanalen te verkrijgen is gaat ze er achteraan. "Ik ga gewoon voor mijn klant. Als iets niet meer leverbaar is bel ik stad en land af om het toch nog te vinden. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar je hebt een heel tevreden klant als het lukt" weet ze uit ervaring. Veel klanten komen al jaren bij Margreeth, inmiddels vaak ook met hun dochters. "Bij lingerie gaat het ook om vertrouwen. Het is veel eenvoudiger als je elkaar kent. Daarbij willen vrouwen zeker op dit gebied goed geadviseerd worden."