Open dag tennisvereniging RLTC

RIDDERKERK - Tennis is een sport voor jong en oud. Het is een goede manier om aan de dagelijkse hoeveelheid beweging te komen, nieuwe mensen te leren kennen en veel plezier te hebben. De spelregels zijn eenvoudig en na enige uitleg direct toe te passen. Tennissen op een vereniging is extra leuk: er worden gezellige activiteiten georganiseerd en vanuit de vereniging kan aan allerlei competities meegedaan worden. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig om met veel plezier een actieve sport te beoefenen. Op de tennisclub RLTC kan dit allemaal.

Tennisclub RLTC bestaat al ruim 90 jaar in Ridderkerk. Ooit begonnen in de wijk Slikkerveer en nu inmiddels 40 jaar in Bolnes aan het Dijkpad 1. Het is een kleine en gezellige vereniging waar vooral op recreatief niveau getennist wordt. Door een grote groep betrokken leden worden er vele gezellige toernooitjes georganiseerd en er wordt ook op grote schaal competitie gespeeld. Iedere dinsdag -en donderdagochtend wordt er een inloop racketochtend gehouden waar ieder lid van de vereniging aan mee kan doen.

Op zondag 31 maart, van 12 tot 16 uur, houdt de vereniging een open dag en kan men vrijblijvend kennis maken met de sport én de vereniging. Beginnende tennissers kunnen meedoen aan aan een clinic en de eerste beginselen van de tennissport leren. Leen- tennisrackets zijn aanwezig. Voor degenen die al kunnen tennissen wordt er een toernooitje gehouden. Tevens is er een clinic gericht op conditietraining, welke wordt gegeven door Lloyd Pitai, en zal er een vaardigheidscircuit en een service snelheidsmeter aanwezig zijn. Aan de kleine kinderen is ook gedacht, er zal op deze dag een springkussen op het park staan.

Voor de mensen die lid willen worden van de vereniging heeft RLTC  voor senioren (vanaf 18 jaar) op de open dag een speciale aanbieding. Voor 90 euro kan men voor de rest van het seizoen (t/m 31 december 2019) lid worden en vanaf dat moment ieder moment van de dag tennissen. Om men alvast op weg te helpen krijgt men er een blik tennisballen bij én 30% korting in de sportzaak van Tennis Tuning Timo van Driel voor aanschaf van kleding of een tennisracket. Deze korting is alleen geldig op de open dag, Tennis tuning zal aanwezig zijn met een stand. Voor de jeugd heeft RLTC een vaste lage contributie. Jeugd tot 12 jaar betaalt 35 euro en van 12 tot 17 jaar 55 euro per jaar (1 jan t/m 31 dec). Op de open dag betaalt men voor een jeugdlidmaatschap een contributie over 9 maanden. Tevens geldt ook de korting en een blik tennisballen bij afsluiten van een jeugdlidmaatschap op de open dag.

Voor het definitieve programma en meer informatie kan men ook op de website www.rltc.nl  kijken of een mail sturen naar info@rltc.nl