Picture in de oefenruimte van Get Rhythm

Nieuw werk van het 'oude' Picture

RIDDERKERK - Op 16 augustus verschijnt nieuw werk van de hardrockband Picture. Onder de titel "Wings" wordt een nieuw album uitgebracht. De opnamen voor deze nieuwe schijf vonden plaats in de Red Pack-studio in Ridderkerk. Ook voor de eerste promotieclip werd gefilmd in Ridderkerk.

Picture vierde afgelopen jaar het 40-jarig bestaan met optredens in binnen- en buitenland. De band kon dit jubileum vieren met de oerbezetting van de jaren tachtig, aangevuld met de Ridderkerkse gitarist Appie de Gelder. Die connectie bracht de van origine Vlaardingse rockers ook naar oefenruimte in Ridderkerk. Als in hun beste dagen staan zanger Ronald van Prooijen, gitarist Jan Bechtum, bassist Rinus Vreugdenhil en drummer Laurens "Bakkie" Bakker te knallen bij muzikantencentrum Get Rhythm. De opnamen voor een ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan uitgebracht live-album vonden ook bij Get Rhythm plaats. De bedoeling was om het nieuwe album op 28 september ook in het muzikantencentrum te lanceren, maar de zaal blijkt op die avond niet beschikbaar. Er wordt nu gezocht naar een ander moment. Volgens de bandleden is "Wings" een goed verlengstuk van hun eerste succesvolle platen. Ze hebben uitgepakt met vette metal en melodie, waardoor het geen eenheidsworst wordt. Met "Still Standing" bezingt de band de eigen geschiedenis en die boodschap gaat ook uit van "Stroke", waarmee met af en toe was gas terug het verhaal wordt verteld over de beroerte die Rinus Vreugdehil enkele jaren geleden trof. Met dit nummer is de eerste clip opgenomen, opnieuw op het podium van Get Rhythm met daar tussendoor gemonteerd beelden die de weg terug symboliseren. De bassist en Picture komen zo weer boven.