Bloemen in Aalsmeer voor Theo Blokland

Oud bewoner van Ridderkerk viert 104e verjaardag

RIDDERKERK - Op 17 maart is Theo Blokland 104 jaar geworden. Hij was een van de eerste bewoners van de Transvaalstraat in Bolnes.

Hij heeft ruim 60 jaar in de Transvaalstraat gewoond. Toen hij 100 werd zaten we net in de eerste coronagolf, waardoor hij die verjaardag tijdens de eerste lock-down niet echt kon vieren. Tot zijn 102e woonde hij zelfstandig en deed met de scootmobiel zijn eigen boodschappen. Zo haalde hij altijd vers brood bij bakker Vos. Na een val kon hij niet meer terug naar huis en verliet hij Ridderkerk om in een verzorgingshuis dicht bij zijn dochter in Aalsmeer gaan wonen. Daar is zijn 104e verjaardag uitgebreid gevierd met de felicitaties van de burgemeester aldaar. Theo Blokland is in goede gezondheid en gebruikt geen medicijnen. Hij rookt wel een pakje shag per week en dat doet hij vanaf zijn veertiende jaar. De kost verdiende Theo in de scheepvaartindustrie, waardoor hij veel van de wereld heeft gezien. Als maker van keerkoppelingen mocht hij vaak mee met proefvaarten.
Had hij hier nog gewoond dan was hij de oudste inwoner van Ridderkerk geweest. Met dit bericht willen wij Theo Blokland, ook in Ridderkerk, in het zonnetje zetten en feliciteren met zijn verjaardag.

straatgenoten en buren:

Fam Voogd, Fam Dekker, fam Rood ( bewoners van het eerste uur) en fam Dogger