Marco Broekmans (links) met nieuwe eigenaar Hans Koldijk

Broekmans is nu onderdeel van viZo

RIDDERKERK - Begin dit jaar is het Ridderkerkse installatiebedrijf Broekmans overgenomen door installatiebedrijf viZo uit Zierikzee. Beide bedrijven houden hun huidige vestigingen en Marco Broekmans blijft voor de Ridderkerkse kant werken. Wel wordt de naam viZo naast Broekmans zichtbaar op de bedrijfsauto’s, zoals inmiddels ook het geval is op de gevel aan de Zinkstraat.

“We kunnen op dezelfde wijze blijven werken. Wel zijn we nu klaar voor de toekomst. De veranderingen in de markt vragen veel van een installatiebedrijf. Samen kunnen we dit aan” zegt Marco Broekmans (56), die blij is met de gevonden overnamepartner. “Ik heb ook wel met grote partijen gesproken, maar is viZo is vergelijkbaar met ons bedrijf.”
viZo, wat staat voor Verwarming Installatie Zorgeloos Onderhoud, bestaat al veertig jaar in Zierikzee. Huidig directeur Hans Koldijk deelt de mening van Broekmans dat het voor een kleiner installatiebedrijf steeds moeilijker wordt om voor te bestaan. “Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar er wordt wel heel veel gevraagd. De nieuwe regelgeving, nieuwe technieken. Er komt heel veel op ons af. En goed personeel vinden blijft ook een uitdaging” zegt de Zeeuw.
Een belangrijke stap heeft viZo al gezet met de CO-certificering, waarvan nu ook de Broekmans-tak profiteert. “En het wordt allemaal wat efficiënter. We kunnen met minder personeel op kantoor meer doen” blikt Koldijk vooruit. De monteurs van beide bedrijven waren al CO-gecertificeerd.