De Goede Herderkerk

Vesper met koralen uit de Johannes Passion

RIDDERKERK - Op dinsdag 26 maart zal in de Goede Herderkerk in Ridderkerk een bijzondere vesper worden gehouden.

In deze vesper--die geleid wordt door Wim Kroesbergen-- wordt geen meditatie gehouden, maar zullen schriftlezingen uit Johannes 18 en 19 worden afgewisseld met koraalzang uit de Johannes-passion van J.S. Bach.
Alle koralen uit deze Johannes-passie zullen vierstemmig ten gehore worden gebracht door een projectkoor.
Er is ook ruimte voor samenzang. Alle aanwezigen zullen ook een zestal passende liederen (koralen) uit het liedboek zingen.

Teksten op beamer
De koralen uit deze Passion (van de meesten is de basismelodie ook in het liedboek te vinden), zijn van uitzonderlijke schoonheid. Er is in deze koralen een volmaakte harmonie tussen tekst ( daar gaat het om) , melodie en ritme. In deze kunst was Johann Sebastian Bach volgens velen een absolute meester.
De Duitse en Nederlandse teksten zullen worden “gebeamd” zodat iedereen alles goed kan volgen.
De koorzang en de gemeentezang wordt begeleid door Leo Kievit.
De vesper in de kerk aan de Seringenstraat 1 begint om 19.30 uur.