Fietsclub start op 10 april

RIDDERKERK - Woensdag 10 april start het nieuwe fietsseizoen van de Senioren Fietsclub Ridderkerk. De fietsclub biedt fietsliefhebbers de mogelijkheid om gezamenlijk leuke tochten te maken.

“25 km per week fietsen is al voldoende om een positief effect op de gezondheid en calorieverbruik te hebben, dat is dus maar 2 keer 2,5 km per dag en de verplaatsing in de stad is meestal dat” aldus professor Bas de Geus. Hij liet gedurende een jaar ongetrainde gezonde mannen en vrouwen naar het werk fietsen.
De fietsclub voor senioren in Ridderkerk fietst iedere woensdagmiddag. De afstanden variëren tussen de 25 en 45 kilometer. Zo kan men samen genieten van alle mooie fietsgebieden in de omgeving, zoals de Hoeksche Waard, Albrandswaard en de Dordtse Biesbosch. De gemiddelde snelheid bedraagt ca. 15 km/uur: “Fietsplezier en genieten van de omgeving staat voorop, het is geen wedstrijd.”

De fietstochten zijn van 13.15 tot ± 17.00 uur (inschrijven vanaf 12.45 uur) met vertrek vanaf midgetgolfvereniging De Hole Ridders aan de Oosterparkweg 5. Vanaf mei wordt er elke eerste woensdag van de maand een dagtocht georganiseerd van ongeveer 70 km. Op deze dagen is het vertrek om 9:30 uur.
Omdat er als groep gefietst wordt, is er een maximum aantal deelnemers. Als het maximum aantal is bereikt wordt er met een wachtlijst gewerkt. De Senioren Fietsclub Ridderkerk werkt met een strippenkaart. Men betaalt per keer dat men meefietst. De middagtochten zijn € 3,50 per keer. De dagtochten zijn € 8,50 per keer.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Janco Onnink: j.onnink@xs4all.nl of 06 2329 1249.