Alle aandacht voor he lesje van Roel Pot
Alle aandacht voor he lesje van Roel Pot Foto: Anne Zwart

Cursus Plat Rotterdams voor RONDO

RIDDERKERK - Vorige week vond bij Hotel Ridderkerk een mooie avond plaats voor de leden van RONDO. Tijdens hun jaarlijkse ledenvergadering werden de leden van deze ondernemersvereniging niet alleen getrakteerd op belangrijke besprekingen en updates, maar kregen ze ook de kans om hun Rotterdams bij te spijkeren met een bijzondere cursus.

De cursus Plat Rotterdams, werd verzorgd door de bekende Rotterdammer Roel Pot. Met zijn kenmerkende humor nam Roel de aanwezigen mee op een reis door het Rotterdamse dialect. Van ‘bakkie pleur’ tot ‘je aige`t leplazerus werruke’, geen uitdrukking bleef onbesproken.
De deelnemers werden aangemoedigd om zich verstaanbaar te maken in de stad, waarbij Roel benadrukte dat een goede beheersing van het plat Rotterdams van onschatbare waarde is. Na de cursus genoten de aanwezigen van een heerlijk dinerbuffet in het Live Cooking Restaurant, waar de gesprekken werden voortgezet met een nieuwe dosis Rotterdamse flair. “De cursus Plat Rotterdams was een groot succes,” aldus Ellen Kreuk, voorzitter van RONDO: “Het was niet alleen leerzaam, maar ook ontzettend leuk om samen te lachen om onze eigen taal en uitdrukkingen. Het heeft voor een onvergetelijke avond gezorgd.”