Frans Goenee onthulde geheimen van de Efteling

Efteling inspireert Ridderkerkse ondernemers

RIDDERKERK - Op donderdag 11 april vond de vierde editie plaats van Sint Joris en de Zaak, het netwerkevenement voor alle Ridderkerkse ondernemers.

Het evenement werd georganiseerd in Van der Valk Hotel Ridderkerk en stond dit jaar in het teken van een Wereld vol Wonderen. De ondernemers werden vrolijk verwelkomt door Funfare, een klein, feestelijk orkestje. Na het openingswoordje van wethouder Henk van Os (economie), nam Frans Goenee, inspiratiemanager bij pretpark de Efteling, de ondernemers mee in de wereld van storytelling. Vanuit zijn ervaring bij het pretpark gaf hij de aanwezigen tips hoe je als ondernemer klanten op een goede manier warm kan maken voor je product. Ook deelde hij Anton Piecks geheim achter de kromme wegen in het sprookjesbos, de bekende attractie in het pretpark. Na de inspiratievolle sessie van Goenee, genoten de ruim 250 ondernemers van een lopend buffet en was er alle ruimte om met elkaar in gesprek te gaan.

Wethouder Henk van Os (economie) kijkt met een trots gevoel terug op de avond. “Al die hardwerkende ondernemers zijn ontzettend belangrijk voor Ridderkerk. Ze vormen de motor van onze samenleving. Het is mooi om voor de vierde keer zoveel ondernemers bij elkaar te hebben.”

In 2019 werd het ondernemersevenement Sint Joris en de Zaak voor het eerst georganiseerd. Corona gooide de jaren daarna roet in het eten, waardoor er pas in 2022 een tweede editie plaatsvond. Weten wanneer het volgende evenement is? Meld u aan voor de nieuwsbrief via ondernemen@ridderkerk.nl. Of kijk op www.sintjorisendezaak.nl.